Nota: este sitio web incluye un sistema de accesibilidad. Presione Control-F11 para ajustar el sitio web a las personas con discapacidad visual que están usando un lector de pantalla; Presione Control-F10 para abrir un menú de accesibilidad.
Press Area

20 June 2016

Reunión del Patronato de la Fundación del Museo Guggenheim Bilbao

image

El Patronato de la Fundación del Museo Guggenheim Bilbao se ha reunido hoy bajo la presidencia del Lehendakari, D. Iñigo Urkullu; con la asistencia de D. Unai Rementeria Maiz, Diputado General de Bizkaia y Presidente del Comité Ejecutivo de la Fundación; D. Juan Mari Aburto, Alcalde de Bilbao; Dª. Cristina Uriarte, Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura del Gobierno Vasco; Dª. Lorea Bilbao, Diputada Foral de Euskera y Cultura; Dª. Pilar Aresti, Presidenta del Comité de Miembros de Honor; representantes de las empresas y entidades que forman parte del máximo órgano de gobierno de la Fundación; y los directores de los Museos Guggenheim de Nueva York y Bilbao, D. Richard Armstrong y D. Juan Ignacio Vidarte, respectivamente.

En esta reunión se aprobaron las cuentas de la Fundación correspondientes al ejercicio de 2015 y se informó sobre los resultados de los cinco primeros meses de actividad del Museo, en los que destaca la cifra de visitantes, que es un 7% superior a la del año anterior en la misma fecha, debido al gran atractivo de la programación artística, en la que confluyen Andy Warhol, Louise Bourgeois y la Escuela de París, una presentación con obras de artistas como Calder, Delaunay, Modigliani o Picasso.

En esta sesión también se han avanzado algunos de los proyectos en los que se está trabajando para el año 2017.

Más información en la NOTA DE PRENSA adjunta. También disponen de IMÁGENES algunas de las exposiciones programadas para el año 2017.

Descargar PDF

 

20 de junio de 2016

Other press releases

FAQs
How can I get permission to take pictures or shoot a video inside or outside the Guggenheim Museum Bilbao?

Just send an email to media@guggenheim-bilbao.eus, indicating your request.

Make sure you include the following information: type of video; date, time, and length; what to film (the building, the exhibitions, etc.); interview requests; special information requests.

If your request is approved, you must send a list of all team members before the day of the shooting.

The use of Museum images in videos and other audio-visual productions may be subject to a fee. Our Images Committee reviews every request individually. Since this may take three working days to two full weeks, we suggest you plan your video shooting ahead of time.

How can I get images of the Museum building or the exhibitions to publish in the media?

Just follow this link and download the images you need. For urgent requests, please contact us by email or phone.

All images must be properly attributed, without being altered, cropped, or overwritten. Reproductions other than the aforementioned require approval in writing from the Museum.

How can I get an exhibition’s press kit?

You will find all the relevant information about the exhibitions in the Press Room of our website. Once there, go to PRESS RELEASES > EXHIBITIONS.

How can I get a press pass for the Museum?

Just show your press card at the admission desk for free admission. Please bear in mind that journalists are granted free admission to the Museum in exchange for promotion of the Museum’s exhibitions, activities, and events.

How can I get information about the Museum’s exhibitions and news?

Just send an email to media@guggenheim-bilbao.eus, including all the relevant information about your work as a journalist and the media you work for.