AISIA ETA ERREALITATE BIRTUALA
Henri Rousseau-ren Futbolariak (1908) margolana egiteko, Henri Rousseau-k Frantzia eta Ingalaterraren arteko nazioarteko lehen futbol partida izan zuen ispirazio iturri ziur asko; “Le Crunch” izenez ezaguna da partida hori, eta 1906an jokatu zen lehen aldiz Parisen. Besteekin jokoen bitartez harremanetan egoteko dugun modua asko aldatu da azken mendean. Taldeko aisia izatetik, kasu honetan Rousseauren obran kanpoan dagoen toki publiko batean irudikatua, etxeko aisialdi indibidualistara igaro gara XXI. mendean. Azken urteetan izugarri zabaldu dira joko digitalak: punta-puntako teknologiak plataforma digitalik ezagunenak bilakatu ditu, belaunaldi gazteenentzako bereziki. Are gehiago, errealitate birtualaren garapenak “arte birtuala” deritzonaren baitan sortu diren sorkuntza eta adierazpide artistikorako forma berriei bide egin die: artistek errealitate areagotua, 3D edo 360º bideoak baliatzen dituzte, eta artelanez unean-unean eta doan goza daiteke munduko edozein tokitatik, plataforma digitalen bitartez; baina horrez gain, errealitate birtualak interakzio sozial mota berri bat ekarri du: harreman birtualak. Zer neurritan uste duzu sustatzen dutela teknologiek interakzio soziala? Uste duzu hori galarazten dutela?
Henri Rousseau
Futbolariak (Les joueurs de football), 1908
Olio-pintura mihise gainean
100,3 x 80,3 cm
Solomon R. Guggenheim Museum, New York 60.1583
Argazkia: © Solomon R. Guggenheim Foundation, New York (SRGF)
Nerabea bideo-joko batekin jolasean
© Image Source/Getty Images