17 abendua 2018
Gaur elkartu da Guggenheim Bilbao Museoaren Fundazioaren Patronatua; bertan izan dira: Iñigo Urkullu jauna, Patronatuaren Presidentea eta Eusko Jaurlaritzaren Lehendakaria; Unai Rementeria jauna, Bizkaiko Ahaldun Nagusia eta Fundazioaren Batzorde Betearazlearen Presidentea; Juan M.ª Aburto jauna, Bilboko Alkatea; Bingen Zupiria jauna, Eusko Jaurlaritzaren Kultura eta Hizkuntza Politika Sailburua; Lorea Bilbao andrea, Euskara eta Kulturako Foru Diputatua; eta New Yorkeko eta Bilboko Guggenheim museoetako zuzendariak, Richard Armstrong jauna eta Juan Ignacio Vidarte jauna, baita Fundazioaren gobernu-organo gorenaren parte diren enpresa eta erakundeetako ordezkariak ere.
Bilera horretan, ekitaldiko daturik nabarmenenak errepasatu dira: bereziki, 1.220.449 bisitarik osatutako kopurua (abenduaren 17an), aurreikusitakoa baino %30 gehiago baita; eta Communityko kideen kopurua handitzea, kontuan hartuta Kide Korporatiboak, Jarraitzailek, Erdu programako partaideak eta Museoaren Lagunak, azken horiek ia 20.000 direlarik. Une honetan, Communityk 44.967 pertsona biltzen ditu.
Era berean, batzar horretan 2019ko aurrekontua onartu da, aurreko ekitaldiko mailan mantentzen dena, Museoaren operatiboari azkeneko ekitaldietan egindakoen mailan dagoen ekarpen instituzionalekin; Arte programazioa ere onartu dute, eta hari eskainitako diru-kopurua 2018koaren antzekoa izan da.
2018–2020 Plan Estrategikoaren garapenari dagokionez, azpimarratzekoa da, alde batetik, ZERO areto berriaren zabaltzea: esperientzia inguratzailea da, eta bisitariari aukera luzatzen dio Museoaren historiara eta haren inguruetara hurbiltzeko, baita Frank Gehryren arkitektura paregabea eta Bildumako artelanik esanguratsuenak ikuspuntu desberdin batetik behatzeko ere. Bestalde, aipatzekoa da Artitz dokumentazio-plataforma aurrendariaren sorrera; izan ere, Museoaren erakusketen inguruan euskaraz sortutako eduki guztietarako sarbidea da erreminta hori. Museoak ondu duen arte- eta hizkuntza-ondarea biltzen du Artitzek, Eusko Ikaskuntza erakundeak egindako dokumentazio-lan xeheari esker. Hala, tresna argi eta erabilerraz honen bitartez, Guggenheim Bilbao Museoak publikoaren esku uzten ditu eduki horiek, eta euskararen garapen linguistikoarekiko duen konpromiso historikoan aurrera egiten du. Azken arlo estrategiko aipagarria LED teknologiaren txertatze progresiboa da. Aretoen barruko argiztapen artistikorako da hobekuntza hori, aurten hasi eta datozen hilabeteetan jarraituko duena.
Era berean, batzar horretan 2019ko Arte programazioa ere onartu da. Zentzu horretan, “Gaur egungo artearen oinarriak” epigrafearen pean biltzen diren erakusketak honakoei eskainiko zaizkie: Atzera begira. Giorgio Morandi eta antzinako maisuak; eta Kunsthalle Bremen-eko maisulanen hautaketa bat, XIX. eta XX. mendeetako arte alemaniar eta frantsesa nabarmentzen duena. Aldi baterako erakusketa handiei dagokienez, udaberrian ibilbide bat marraztuko du Museoak Jenny Holzer-en ekoizpen artistikoan zehar, eta jarraian, udazkenean, Thomas Struth hartuko du, argazkilari alemaniarraren lau hamarkadatan egindako sormen-bidearen analisia. “Gaur egungo artearen zertzeladak” atalak, bestalde, honako erakusketak aurkeztuko dizkio publikoari: maiatzean, Lucio Fontanari eskainitako atzera begirakoa, Metropolitan Museum of Art-ek antolatua Fondazione Lucio Fontana-rekin eta Guggenheim Bilbao Museoarekin lankidetzan, funtsezko artista horren ondare historikoa berraztertzeko aukera paregabea; ikusizko pertzepzioaren izaeraren gaineko gogoeta, Gerhard Richter-en Itsas paisaiak delakoen hautaketa bat baliatuta; eta Jesús Soto: laugarren dimentsioa, erabateko esperientzia estetikoaren marko gisa eskulturaren erabilera berrien inguruan artista venezuelarrak duen ikuspegiari heltzen dion erakusketa. Azkenik, Allora & Calzadilla, Jesper Just eta Jesse Jones-en bideoinstalazioak aurkeztuko dira Film & Video aretoan, 2019ko Arte programazioa biribiltzeko. Erakusketen irudi gehiago lortzeko, sakatu hemen.
Era berean, 2020. urteari begira Museoa lantzen dabilen erakusketa-proiektu batzuk ere aurreratu dira, honakoei eskainitakoak, besteak beste: El Anatsui, Richard Artschwager, Lygia Clark, Olafur Eliasson, Vasily Kandinsky edo Lee Krasner.
Bidali mezu bat xehetasun guztiekin helbide honetara: media@guggenheim-bilbao.eus
Mezuan informazio hau jarriko da: grabazio-mota, eguna, ordua eta iraupena, zein den grabazioaren helburua (eraikina, erakusketak), elkarrizketa behar duen edo bestelako informazio interesgarria.
Behin eskaera onartuta, Museoak taldea osatzen duten kide guztiei buruzko datuak jasoko ditu, filmazioa egin aurretik.
Ikus-entzunezko produkzioetan Museoaren irudia erabiltzeak tarifa bat izan dezake. Eskaera bakoitza Irudi Batzordeak aztertuko du. Eskaera baten berrikuspena 3 egun baliodunetik 2 astera arte luza daiteke. Saioak aldez aurretik planifikatzea gomendatzen dugu.
Irudiak lortzeko, sar zaitez hemen eta deskargatu materiala. Premiazko eskaeretarako, posta elektronikoaren bidez edo telefonoz jar zaitezke harremanetan.
Irudiak beren egilearen izenarekin erreproduzitu behar dira, distortsionatu, mutilatu edo aldatu gabe. Irudi horiei beste erabileraren bat eman behar bazaie, Museoaren berariazko baimen idatzia beharko da.
Informazio guztia web orrialdeko Prentsa sailean eskura daiteke, erakusketen atalean.
Prentsa-txartela aurkeztu behar baduzu Museoko leihatiletan, sarrera doan eskuratuko duzu. Kontuan izan kazetariei Museoa doan bisitatzeko aukera ematen zaiela, museoaren jarduerei, ekitaldiei eta erakusketei publizitatea ematearen truke.
Bidali mezu bat hedabideari eta kazetariari buruzko informazio osoarekin media@guggenheim-bilbao.eus helbidera.