13 urtarrila 2023
Erakusketak biltzen dituen 25 urteetako ibilbidean margolariak etengabe landu zituen ideia berriak, bere hastapenetako errealismo magikoarekin has eta konstelazio itxuran ageri diren zeinuz osatutako lengoaiarekin buka.
Epealdi horretan nabaria da Mirók historiaurreko artearekiko zuen interesa; artistak agerian uzten zuen artearen hastapenetara itzultzeko eta haren jatorrizko zentzu espirituala berreskuratzeko nahia.
Lehen abangoardien testuinguruan, batez ere dadaismoaren eta surrealismoaren inguruan, garatu zituen berrikuntza formalengatik miretsita, espresionismo abstraktuaren eta arte kontzeptualaren aitzindaritzat ere hartzen da Miró.
Guggenheim Bilbao Museoak Joan Miró. Errealitate absolutua. Paris, 1920–1945 aurkezten du, XX. mendeko artista gailenetako batek 1920 eta 1945 urteen artean egindako ibilbidea aztertzen duen erakusketa. Miróren obraren funtsezko aldi hori Parisera lehenengo bidaia egin zuenean hasi zen —Paris giltzarri izan zen bere obran eta bere biografian—, eta Konstelazioak (Constellations, 1940–41) egin ondoren, eta urte batzuk apenas margotu gabe eman eta gero, artistak hondo zuri gainean margotutako obra sail handi bat sortu zuenean amaitu zen. Hain zuzen ere, lan horiek finkatu zuten Miróren lengoaia, hondo anbiguoen gainean flotatzen ageri diren zeinuz osatua.
Erakusketak biltzen dituen 25 urteetako ibilbidean margolariak etengabe landu zituen ideia berriak, bere hastapenetako errealismo magikoarekin has eta konstelazio itxuran ageri diren zeinuz osatutako lengoaiarekin buka. Transformazio horretan nabaria da Mirók historiaurreko artearekiko —labar-pinturak, petroglifoak eta estatuatxoak barne— zuen erakarpena. Izan ere, bere ohar-koadernoetan baieztatu zuen hori, adieraziz artearen hastapenetara itzultzea eta bere jatorrizko zentzu espirituala berreskuratzea zela bere nahia.
Bidali mezu bat xehetasun guztiekin helbide honetara: media@guggenheim-bilbao.eus
Mezuan informazio hau jarriko da: grabazio-mota, eguna, ordua eta iraupena, zein den grabazioaren helburua (eraikina, erakusketak), elkarrizketa behar duen edo bestelako informazio interesgarria.
Behin eskaera onartuta, Museoak taldea osatzen duten kide guztiei buruzko datuak jasoko ditu, filmazioa egin aurretik.
Ikus-entzunezko produkzioetan Museoaren irudia erabiltzeak tarifa bat izan dezake. Eskaera bakoitza Irudi Batzordeak aztertuko du. Eskaera baten berrikuspena 3 egun baliodunetik 2 astera arte luza daiteke. Saioak aldez aurretik planifikatzea gomendatzen dugu.
Irudiak lortzeko, sar zaitez hemen eta deskargatu materiala. Premiazko eskaeretarako, posta elektronikoaren bidez edo telefonoz jar zaitezke harremanetan.
Irudiak beren egilearen izenarekin erreproduzitu behar dira, distortsionatu, mutilatu edo aldatu gabe. Irudi horiei beste erabileraren bat eman behar bazaie, Museoaren berariazko baimen idatzia beharko da.
Informazio guztia web orrialdeko Prentsa sailean eskura daiteke, erakusketen atalean.
Prentsa-txartela aurkeztu behar baduzu Museoko leihatiletan, sarrera doan eskuratuko duzu. Kontuan izan kazetariei Museoa doan bisitatzeko aukera ematen zaiela, museoaren jarduerei, ekitaldiei eta erakusketei publizitatea ematearen truke.
Bidali mezu bat hedabideari eta kazetariari buruzko informazio osoarekin media@guggenheim-bilbao.eus helbidera.