HIRI-KODEAK
Aranbizkarra ikastetxeko 4. mailako 20 ikasle, Gasteiz
Irakaslea: Iñaki Fernandez
Artista: Jorge Rubio
Ikastaroaren hasieran aztertu genituen alfabeto desberdinetako letra-formen adierazpen-aukerak, armonia, oreka eta ordena; eta horiekin esperimentatu genuen. Gertuko inguruan, ikasleek letrak aurkitzen dituzte grafiti eta tag edo sinaduretan. Kaleko arteak aukera anitz eskaintzen dizkie ikasleei: esaterako, espazio publikoan modu artistikoan esku-hartzeko aukera, oinezkoa harritzeko helburuarekin. Horrela, sorkuntza prozesuak berak duen garrantzia egiaztatu dute, edozein esku-hartze desagertzera kondenatuta baitago. Hiri-artea galkorra da: kaleko sorkuntzan, garrantzitsuena jarduera da, eta ez amaierako objektua, hura erosioaren, bandalismoaren etab. esku geratzen baita. Horrela, ikasleek euren inguruko objektu bizigabeei “bizitza emateko” modu desberdinak asmatzen dituzte eta, laburbilduz, hiriaren testuinguruan inguratzen gaituzten objektu eta gertakarien gaineko begirada desberdina eta dibertigarria ekartzen digute. Argazkiak atertzen ikasi dute, eskala eta ikuspuntua aldatzen, txantiloiak egiten, baina batez ere, inguruari beste modu batera begiratzen.
“Aurten, oinarri-oinarrizkoaren sorkuntzatik abiatuta (alfabetoak), gure helburua izan da elkarrekin komunikatzea, adieraztea, pluraltasuna eta desberdintasuna ulertzea, baita hizkuntza eta lengoaia desberdinen existentzia ere; zeinu berdina erabiltzeko dauden modu desberdinak ezagutu ditugu; magnitude, intentsitate, asmo, nahi, gaitasun, eraketa… desberdinak; kontuan izanik denak balio duela, eta denetik ikasten dela”.
—Jorge Rubio, artista