ORAINALDIA

Katzek margolanean pertzepzioaren unea aprobetxatu nahi du, irudiak bere horretan dokumental moduan irudikatu beharrean. Irudia enfokatu aurretik, une hau “flash” leherkor gisa deskribatzen du eta “orainaldia” bezala kalifikatzen du. Adibidez, 10:30 h (10:30 am) izeneko artelanak eguzkiaren argi tantotuak animatutako urki-ilara baten esperientzia limurtzaile eta epikoan eraldatzen du behaketa-unea.

Katzen ekonomia formala bere orainaldi kontzeptuaren funtsezko ezaugarria da. Lerroen inguruak eta formak elkarren ondoan jartzea nahita eginak dira eta estudioan egindako prozesu luze baten emaitza dira. Bertan, jatorrizko konposizioa hobetzen eta aztertzen du irudi zuzena eta kontzentratua lortzeko.

Baina Katzen iritziz bere estiloak abstrakzioan du sorburua. Izan ere, 10:30 h (10:30 am) (2006) bezalako lanak konposizio integrala dutelako bereizten dira. Konposizio horrek, hasieran, espontaneoa dirudi, normalean Jackson Pollock bezalako artistei lotu zaien keinu bidezko pintura-estiloa bezala. Baina Katzek bere lanaren konposizioa aldez aurretik erabakitzen zuen. Horrek, pintura modu fisiko eta azkarrean erabiltzeko askatasuna ematen zion. Ezaugarri hau bereziki ikus daiteke “orainaldia” jasotzen saiatzeko pinturaren azalera osoan hostoei ematen dien tratamenduan.