Gizarte berri baterako diseinuak: 1925eko Dekorazioko Arteen Nazioarteko Erakusketa
Gizarte berri baterako diseinuak: 1925eko Dekorazioko Arteen Nazioarteko Erakusketa

Dekorazioko Arteen Nazioarteko Erakusketak frantses askok zituzten asmoak gauzatu zituen: Art Déco estiloa Europako elitearen ikur izan zedin bultzatzea eta estilo horretako artea, diseinua eta arkitektura sustatzea. Arkitekto moderno asko, besteak beste, Le Corbusier, Art Déco mugimenduaren esklusibotasun eta fribolitate kutsuko balore horien aurka agertu ziren eta arkitektura demokratikoaren alde egin zuten, gizarte-klaseak deuseztatzeko eta gizarte-berdintasuna sustatzeko. Eztabaida horiek garrantzi handia izan zuten emakumeentzat; izan ere, eskubide- -berdintasunaren alde borrokatzen ari ziren, bereziki, botoa emateko eskubidearen alde —Frantzian 1944an lortu zuten—. Emakumeak haien lekuaren bila zebiltzan arte- -giroan eta moda-diseinuan, literaturan eta filosofian nabarmendu ziren, neurri batean “hogeiko hamarkada zoriontsu”ko gizartea liberalagoa baitzen eta askatasun gehiago eskaintzen baitzuen; atal honetako film eta entzunezkoak horren adibide dira.

Le Corbusier, Pavillon de l’Esprit Nouveau, 1924an eraikia. 1926an eraitsi zuten, baina kopia zehatza eraiki zuten 1977an, Bolonian, Italian. © F.L.C. / VEGAP, Bilbao, 2016. Argazkia: ADAGP Image Bank