ARGITU GABEKO IZAERA
3. mailako 14 ikasle, Judimendi ikastetxea, Vitoria-Gasteiz
<3. mailako 14 ikasle, Judimendi ikastetxea, Vitoria-Gasteiz Hizkuntza: euskara Artista: Ibon Saenz de Olazagoitia Irakaslea: Alazne Otegi Proposamen horretan, ikasleek natur zientziak ikasgaiaren edukiak izan zituzten abiapuntu eta naturaren irudikapena izan zuten ardatz, behaketa oinarri hartuta. Inoiz ikusi gabeak, ikusezinak, begi hutsez oharkabean pasatzen diren xehetasun horiek islatu nahi zituzten, jakin-mina sustatuz eta parte-hartzaileengan inguruarekiko begirada bitxi eta irekia nola piztu aztertuz eta era berean, naturaren errespetuaren eta zaintzaren balioaz eta garrantziaz jabetuz. Horretarako, hainbat ekipo eta teknika erabili zituzten, mikroskopiotik hasi eta eskanerrera edo errebelatu fotografikora. Esperimentatu egin zuten, landareetatik datozen emultsio naturalak erabiliz, hala nola erremolatxa, espinaka edo kurkuma. Hainbat gainazaletan aplikatuta eta zuzeneko argitan jarrita, emultsio naturalek erreakzio bat jasaten dute eta beilatu egiten dira, argazki-pelikula bat balitz bezala. Zelulosazko pasta ere egin zuten beren artisau-papera egiteko. Natur zientzien museo bat bisitatzea eta bere funtsak antolatu, sailkatu eta aurkezteko modua inspirazio iturri izan zitzaien Mirarien Kabinete zaharrak gogorarazten dituen pieza ugariko instalazio kolektibo baterako. Aurkitutako frutak, adarrak, hostoak, harriak, objektu naturalak izan ziren ikasle hauek asmatutako irudiak, bitxikeriak eta inoiz ikusi gabeko espezieak, ezkutuko testurak, animalia edo intsektu handituak eta naturan eta bere prozesuetan inspiratutako beste pieza batzuk eraikitzeko erabili zuten material artistikoa. Arteak, horrela, ingurumenari begiratzeko hainbat modu original erakusteko edo erakusteko balio izan zuen.