Nota: este sitio web incluye un sistema de accesibilidad. Presione Control-F11 para ajustar el sitio web a las personas con discapacidad visual que están usando un lector de pantalla; Presione Control-F10 para abrir un menú de accesibilidad.
Prentsa Eremua

12 maiatza 2025

Adimen artifiziala baliatuta hondakin digitalak ezabatzen dituen plataforma da ideia irabazlea klima-aldaketari aurre egiteko irtenbideen artean

image
  • HomeForOurPlanet IKEAk eta Guggenheim Bilbao Museoak sustatutako ekimena da. Pasa den otsailean abiarazi zen, Estatu osoko gazteak mobilizatzeko asmoz, etxetik klima-aldaketa geldiarazi edo haren ondorioetara egokitzeko ideia berritzaileak aurkitzeko.

  • Proiektu irabazleak irtenbide bat proposatzen du hondakin digitalek sortzen duten zabor ikusezinaren arazorako. Adimen Artifiziala baliatzen duen plataforma da eta hondakin digitalen kudeaketa jasangarri eta lokalean espezializatua dago.

  • Epaimahaia honako hauek osatu dute: Inma Bermúdez, Diseinuko Saria Nazionala; Adriana Uribesalgo, ekintzailea eta ingurumen-aktibista; Miren Arzalluz, Guggenheim Bilbao Museoaren Zuzendari Nagusia; Alicia Martínez, Guggenheim Bilbao Museoaren Komunikazio eta Irudiko zuzendaria; Fátima García de Viedma, IKEAren Espainiako CEOa, eta Belén Frau, IKEAren Komunikazioko zuzendari globala.

  • Ekimena IKEAk hainbat museorekin (hala nola Disseny Hub Barcelonarekin eta Madrilgo Thyssen-Bornemisza Museoarekin) urte osoan lankidetzan garatutako proiektu baten barruan dago.

Madril/Bilbo, 2025eko maiatzaren 12an Guggenheim Bilbao Museoan amaitu da 18 eta 35 urte bitarteko gazteei zuzendutako ideia-lehiaketa. Pasa den otsailean eman zitzaion hasiera, eta lehiaketaren helburua zen klima-aldaketa gure etxeetatik geldiarazteko ideiak jasotzea.

IKEAk eta Guggenheim Bilbao Museoak bultzatutako HomeForOurPlanet ekimenaren amaiera da, eta klima-aldaketari aurre egiteko irtenbideak bilatzeko belaunaldi berriak mobilizatzea du helburu.

Ideia irabazlea (2.000 euroko saria zegoen jokoan parte-hartzaile bakoitzeko) Lucía Abajok (lehiaketaren lehen faseko irabazleak), Eneko Matak (Aclima) eta Miguel García Sampedrok (Deustuko Unibertsitatea) garatutakoa izan da. Nimbus AI da plataforma horren izena. Adimen Artifiziala baliatzen du eta hondakin digitalen kudeaketa jasangarria eta lokala ahalbidetzen duen lehen plataforma da. Talde irabazlearentzat “hondakin ikusezinak dira, ez gara horietaz jabetzen, baina pentsatzen jarriz gero, denok sortzen dugu zabor digitala gure egunerokoan”.

Arazoa detektatu ondoren lau puntutan zentratutako irtenbidea proposatu dute: kanpoko zerbitzarietara konektatu gabeko datuen analisi lokala; Adimen Artifizialak pertsonalizatutako gomendioak; ingurumen-inpaktuaren metrikak eta gamifikazio soziala.

Irabazlea hautatu duten sei epai-mahaikideek azpimarratu dute ideia berritzaile eta orijinala dela eta etxe guztietan aplika daitekeela bideragarritasunez.

Epaimahaiko kideak ondorengoak izan dira: Inma Bermúdez, Diseinuko Sari Nazionala; Adriana Uribesalgo, ekintzailea eta ingurumen-aktibista; Miren Arzalluz, Guggenheim Bilbao Museoko zuzendari nagusia; Alicia Martínez, Guggenheim Bilbao Museoko Komunikazio eta Irudiko zuzendaria; Fátima García de Viedma, IKEAren Espainiako CEOa, eta Belén Frau, IKEAren komunikazioko zuzendari globala.

PRENTSA-OHAR OSORIK ETA IRUDIAK

Beste prentsa oharrak

FAQ
Nola lortu dezaket baimena Guggenheim Bilbao Museoaren barrualdean nahiz kanpoaldean argazkiak ateratzeko edo filmatzeko?

Bidali mezu bat xehetasun guztiekin helbide honetara: media@guggenheim-bilbao.eus

Mezuan informazio hau jarriko da: grabazio-mota, eguna, ordua eta iraupena, zein den grabazioaren helburua (eraikina, erakusketak), elkarrizketa behar duen edo bestelako informazio interesgarria.

Behin eskaera onartuta, Museoak taldea osatzen duten kide guztiei buruzko datuak jasoko ditu,  filmazioa egin aurretik.

Ikus-entzunezko produkzioetan Museoaren irudia erabiltzeak tarifa bat izan dezake. Eskaera bakoitza Irudi Batzordeak aztertuko du. Eskaera baten berrikuspena 3 egun baliodunetik 2 astera arte luza daiteke. Saioak aldez aurretik planifikatzea gomendatzen dugu.

Nola lor ditzaket erakusketen eta eraikinaren irudiak komunikabide batean argitaratzeko?

Irudiak lortzeko, sar zaitez hemen eta deskargatu materiala. Premiazko eskaeretarako, posta elektronikoaren bidez edo telefonoz jar zaitezke harremanetan.

Irudiak beren egilearen izenarekin erreproduzitu behar dira, distortsionatu, mutilatu edo aldatu gabe. Irudi horiei beste erabileraren bat eman behar bazaie, Museoaren berariazko baimen idatzia beharko da.

Nola lor dezaket erakusketa zehatz baten press kit bat?

Informazio guztia web orrialdeko Prentsa sailean eskura daiteke, erakusketen atalean.

Nola lor dezaket prentsa-baimen bat?

Prentsa-txartela aurkeztu behar baduzu Museoko leihatiletan, sarrera doan eskuratuko duzu. Kontuan izan kazetariei Museoa doan bisitatzeko aukera ematen zaiela, museoaren jarduerei, ekitaldiei eta erakusketei publizitatea ematearen truke.

Nola jaso dezaket Museoaren erakusketei eta gaurkotasunari buruzko informazioa?

Bidali mezu bat hedabideari eta kazetariari buruzko informazio osoarekin  media@guggenheim-bilbao.eus helbidera.