20180530 092747

Ibilbideak Azkarrak

Denbora gutxi baduzu, hautatu Museoan gaur ikusgai dauden ekitaldi artistiko eta elementu arkitektoniko nagusiak, eta ahalik eta gehien gozatu zure bisitaldiaz.

Atrioa
Eraikinaren barrualdea, Atrioa | Guggenheim Bilbao Museoa

Atrioa

1. solairua, Atrioa

Igo zaitez hirugarren solairura: 304 aretoaren aurrean dagoen balkoitik ikusmira zoragarria dago Atrioa begiratzeko, hau da, Frak Gehryren diseinu arkitektonikoaren punturik garrantzitsuena behatzeko. Artearen eta arkitekturaren arteko joko interesgarria ere ikus dezakezu begiratoki horretatik. Gozatu Jenny Holzer, El Anatsui, Sol LeWitt zein Lucio Fontanaren obrez ikuspegi berri batetik begiratuta.

Denboraren materia
Denboraren materia | Richard Serra | Guggenheim Bilbao Museoa

Denboraren materia

2. solairuko balkoia

204 aretoaren aurrean dagoen balkoitik, beha itzazu Richard Serraren Denboraren materia (1994–2005) instalazioa osatzen duten zortzi eskultura erraldoiak. Obra egitea erronka itzela izan zen —punta-puntako teknologiari esker lortu zen—, eta instalatzea ere oso konplexua izan zen, altzairuzko plantxak ikaragarri astunak baitira eta haien gainazala, berriz, oso hauskorra.

Richard Serra
Denboraren materia (The Matter of Time), 1994–2005
Altzairu herdoilkorra
Neurri aldakorrak
Guggenheim Bilbao Museoa

Joan Miró. Errealitate absolutua, Paris 1920–1945
Paisaje (La liebre)

Joan Miró. Errealitate absolutua, Paris 1920–1945

Joan Miró. Errealitate absolutua. Paris, 1920–1945 erakusketa artista unibertsalaren ibilbide luzeko funtsezko urteetan oinarritzen da.

1920an Parisera iritsi zenean, Miró lengoaia berezi bat lantzen hasi zen. Haren arteak ageri dituen forma eskematikoek eta kolore biziek Parisko abangoardien —nola diren fauvismoa, dadaismoa edota surrealismoa— eragina islatzen dute, baina erakusketak jorratzen duen aldian oraindik presente dirau jaioterriko, hau da, Kataluniako paisaien eraginak.

Urte horietan, pintura erail nahi zuela adierazi zuen Mirók, tradizio piktorikoarekiko haustura aditzera emanez. Helburu horrekin, hainbat baliabide erabiliz esperimentatzen hasi zen: ensanblajeak, litografia edota zeramika —horren erakusgarri da Pertsonaia I (1945)

Joan Miró

Paisaia (Erbia) [Paysage (Le Lièvre)], 1927

Olio-pintura mihise gainean

130 x 195 cm

Solomon R. Guggenheim Museum, New York

57.1459

© Successió Miró, 2023

Beste ibilbide batzuk