
Familia-bisitaldia
Bisitatu Guggenheim Bilbao Museoa familiartean! Haurrentzat berariaz diseinatutako jarduera eta material aukera zabala dakarkigu, Museoa ekarrekin arakatu dezazuen. Gogoratu artelanak ezin direla ukitu, eta komenigarriagoa dela txikiak eskutik helduta eramatea. Eskerrik asko zuen laguntzarengatik!

Eraikina
1. solairua, Atrioa
Badago zer arakatua Museoko Atrio inguruan! Aretoen kanpoaldea estaltzen duten materialek gune bakoitzak barrutik nolako forma duen jakiten laguntzeko arrastoak eskaintzen dituzte. Saiatu titaniozko estalkia duten aretoen eta kareharrizkoa dutenen arteko aldeak aurkitzen.

Artelan iraunkorrak eta kokapen zehatzekoak
Plaza, terraza
Frank Gehryk diseinatutako eraikinaren barruan nahiz kanpoan modu iraunkorrean kokatuta dauden zenbait obra Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumakoak dira, eta horietako batzuk kokapen zehatzeko artelanak dira, hau da, berariaz gune horietara egokitzeko pentsatu eta egin dituzte artista garaikideek.
Puppy, lorez estalitako West Highland Terrier txakurkume erraldoia, Museora ongietorria emateaz arduratzen da. Baina gogoetatu al duzue inoiz ea nola ureztatzen den Jeff Koons artistak sortutako eskultura bizi eskerga? Puppy modu jasangarri eta eraginkorrean ureztatzen da, hainbat teknologia uztartzen dituen sistemaren bidez egin ere. Horrela, obra osatzen duten milaka loreek behar duten ura baino ez dute jasotzen; ez gehiago, ez gutxiago.

Erakusketak
1. solairua
Museoko erakusketek artelanak sortzeko eta ulertzeko modu berriak ikasteko aukera ugari eskaintzen dituzte. Ibili Richard Serraren Denboraren materia instalazioan barrena, eta sartu eskulturen barruan, haien formak nola aldatzen diren ikusteko. Amaitutakoan, ez ahaztu areto horretara ematen duen balkoitik begiratzea. Ziur harrituta geratuko zarela!
Richard Serra
Denboraren materia (The Matter of Time), 1994–2005
Altzairu herdoilkorra
Neurri aldakorrak
Guggenheim Bilbao Museoa

Komunak eta haurtxoak aldatzeko tokiak
1. solairua eta sotoa
Museoko solairu guztietan daude komunak. Haurtxoak aldatzeko tokiak, aldiz, lehenengo solairuan eta Museoko sotoan daude.

Beste batzuk
1. solairua, arropazaindegia
Museoko arropazaindegian haurrentzako aulkitxoak eta haurtxoak eramateko motxilak dauzkazue eskuragarri, zuen bisita erosoagoa izan dadin.

Guggenheim Bilbaoko taberna eta jatetxeak
Bar Guggenheim Bilbao tabernan mokaduak, pintxoak, pastelak eta edariak dituzue eskuragarri, baita eguneko platera ere. Museoak kalitate handiko bi sukaldaritza-esperientzia ere eskaintzen ditu: Nerua Guggenheim Bilbao, goi-mailako sukaldaritzako jatetxea, eta Bistró Guggenheim Bilbao, proposamen informalagoa. Gaur egungo osasun-egoera dela-eta, baliteke zerbitzuan aldaketak egotea.

Helen Frankenthaler: Araurik gabe margotzen
Eta margotzeak araurik izango ez balu? Eta kolorea mihisean barrena askatasunez zabalduko balitz, ura izango balitz bezala? Hori egitea lortu zuen Helen Frankenthalerrek (1928–2011), pintatzeko modu propioa asmatzea erabaki eta artea betiko aldatu zuen artistak.
Ibilbidea hasteko, haren lehen obrak izango ditugu, oso gaztea zela, Frankenthaler pintura oso likidoa erabiltzen hasi zenekoak; oihalaren gainera bota eta libreki zabaltzen uzten zuen. Teknika horri “busti eta zikindu” deitu zion. Aurrerago, ikusiko duzu haren koadroak kolore biziz eta forma argiagoez bete zirela eta airean dabiltzala ematen dutela. Helen artista handien laguna zen, tartean, Jackson Pollockenena, eta harengandik ikasi zuen mihisea lurrean jarrita ere margotu zitekeela. Begiratu arretaz koloretako orbanei; zure ustez, zeintzuk pintatu ziren horrela?
Frankenthaler, halaber, lagun eskultoreak izan zituen; adibidez, Anthony Caro, eta sortzeko modu berriak probatzera animatu zuten. Ildo horretan, margolan batzuek bolumen handiagoa dutela ematen dute, kolorez egindako eskulturak balira bezala; era berean, artistak egindako metalezko eskulturak ikus ahal izango dituzu. Obren izenburuei erreparatzen badiezu, zuzen ondoriozta dezakezu Helenek asko bidaiatu zuela, itsasotik gertu bizi izan zela, eta horrek pintatzeko moduan eragina izan zuela. Gero eta kolore gutxiago erabiltzen zituen, baina gehien hunkitu zuten paisaietan pentsatuz hautatzen zituen. Azken urteetan, askatasun osoz sortzen jarraitu zuen, papera, belakiak… erabiliz, baita zurezko koilarak ere!
Helen Frankenthaler
Goizak (Mornings), 1971
Akrilikoa mihise gainean
294,6 x 185,4 cm
Helen Frankenthaler Foundation, New York
© 2025 Helen Frankenthaler Foundation, Inc./Artists Rights Society (ARS), New York / VEGAP
Argazkia: Rob McKeever; eskaintza: Gagosian

Barbara Kruger
Museoko areto zuriak erabat aldatu dira Barbara Krugerren (New Jersey, AEB, 1945) erakusketa hartzeko. Artistak hitzak eta irudiak erabiltzen ditu gure inguruan gertatzen denaz pentsarazteko. Ondo begiratu eta arretaz irakurri horma, zoru eta sabaiak goitik behera betetzen dituzten eta lehenengo unetik harrapatu egiten gaituzten mezu indartsuak.
Ibilbidea 205 aretoan hastea proposatzen dizuegu; bertan, artistaren obra ezagunenen inguruko erreferentzia batzuk aurkituko dituzue. Gorriz eta zuriz idatzitako esaldiak iragarkiak balira bezala nabarmentzen dira, nahiz eta ezer saltzeko helbururik ez izan: gogoeta egitera gonbidatu nahi zaituztete. Halaber, ohartuko zarete, azken urteetan, Barbarak pantaila handi eta argitsuak erabili dituela bere mezuak jartzeko, eta mezuok aldatuz doaz pantailen artean ibili ahala. Korridorean aurrera eginez, gainazal bakoitzetik zuzenean hitz egiten digutela ematen duten esaldiekin erabat estalita dauden hormak eta zoruak aurkituko dituzue. Artistak berak nahi izan du horrela izatea. Ba al dakizue buru-belarri aritu dela erakusketa diseinatzen?
Bisita amaitu aurretik, bideo bat ikusteko aukera izango duzue Didaktika gunean (201 aretoa): kaleetara, hiriko parkeetara nahiz objektu arruntetara eramanez, Barbara Krugerrek bere artea eguneroko bizitzan nola txertatu duen ikusi ahalko duzue bertan. Eta gogoratu: zabaldu ondo belarriak Museoan barrena zabiltzatela… Krugerren hitzak gutxien espero duzuenean ager daitezke eta!
Barbara Kruger
Untitled (FOREVER), 2017
Inprimaketa binilo-paper gainean
Neurri aldakorrak
FOREVER instalazioaren ikuspegia, Sprüth Magers, Berlin, irailak 16, 2017–urtarrilak 20, 2018
Eskaintza: artista eta Sprüth Magers
Argazkia: Timo Ohler