talleres de verano

Familia-bisitaldia

Bisitatu Guggenheim Bilbao Museoa familiartean! Haurrentzat berariaz diseinatutako jarduera eta material aukera zabala dakarkigu, Museoa ekarrekin arakatu dezazuen. Gogoratu artelanak ezin direla ukitu, eta komenigarriagoa dela txikiak eskutik helduta eramatea. Eskerrik asko zuen laguntzarengatik!

Eraikina
El edificio | Guggenheim Bilbao Museoa

Eraikina

1. solairua, Atrioa

Badago zer arakatua Museoko Atrio inguruan! Aretoen kanpoaldea estaltzen duten materialek gune bakoitzak barrutik nolako forma duen jakiten laguntzeko arrastoak eskaintzen dituzte. Saiatu titaniozko estalkia duten aretoen eta kareharrizkoa dutenen arteko aldeak aurkitzen.

Artelan iraunkorrak eta kokapen zehatzekoak
Su-iturria | Yves Klein | Guggenheim Bilbao Museoa

Artelan iraunkorrak eta kokapen zehatzekoak

Plaza, terraza

Frank Gehryk diseinatutako eraikinaren barruan nahiz kanpoan modu iraunkorrean kokatuta dauden zenbait obra Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumakoak dira, eta horietako batzuk kokapen zehatzeko artelanak dira, hau da, berariaz gune horietara egokitzeko pentsatu eta egin dituzte artista garaikideek.

Puppy, lorez estalitako West Highland Terrier txakurkume erraldoia, Museora ongietorria emateaz arduratzen da. Baina gogoetatu al duzue inoiz ea nola ureztatzen den Jeff Koons artistak sortutako eskultura bizi eskerga? Puppy modu jasangarri eta eraginkorrean ureztatzen da, hainbat teknologia uztartzen dituen sistemaren bidez egin ere. Horrela, obra osatzen duten milaka loreek behar duten ura baino ez dute jasotzen; ez gehiago, ez gutxiago.

Erakusketak
La Materia del Tiempo | Richard Serra | Guggenheim Bilbao Museoa

Erakusketak

1. solairua

Museoko erakusketek artelanak sortzeko eta ulertzeko modu berriak ikasteko aukera ugari eskaintzen dituzte. Ibili Richard Serraren Denboraren materia instalazioan barrena, eta sartu eskulturen barruan, haien formak nola aldatzen diren ikusteko. Amaitutakoan, ez ahaztu areto horretara ematen duen balkoitik begiratzea. Ziur harrituta geratuko zarela!

Richard Serra
Denboraren materia (The Matter of Time), 1994–2005
Altzairu herdoilkorra
Neurri aldakorrak
Guggenheim Bilbao Museoa

Komunak eta haurtxoak aldatzeko tokiak
Cambiabebes

Komunak eta haurtxoak aldatzeko tokiak

1. solairua eta sotoa

Museoko solairu guztietan daude komunak. Haurtxoak aldatzeko tokiak, aldiz, lehenengo solairuan eta Museoko sotoan daude.

Beste batzuk
Informazio-mahaia | Baliabideak | Guggenheim Bilbao Museoa

Beste batzuk

1. solairua, arropazaindegia

Museoko arropazaindegian haurrentzako aulkitxoak eta haurtxoak eramateko motxilak dauzkazue eskuragarri, zuen bisita erosoagoa izan dadin.

 

Guggenheim Bilbaoko taberna eta jatetxeak
Interior del restaurante Nerua | Guggenheim Bilbao Museoa

Guggenheim Bilbaoko taberna eta jatetxeak

Bar Guggenheim Bilbao tabernan mokaduak, pintxoak, pastelak eta edariak dituzue eskuragarri, baita eguneko platera ere. Museoak kalitate handiko bi sukaldaritza-esperientzia ere eskaintzen ditu: Nerua Guggenheim Bilbao, goi-mailako sukaldaritzako jatetxea, eta Bistró Guggenheim Bilbao, proposamen informalagoa. Gaur egungo osasun-egoera dela-eta, baliteke zerbitzuan aldaketak egotea.

Picasso eskultorea. Materia eta gorputza erakusketan
ruta infantil

Picasso eskultorea. Materia eta gorputza erakusketan

Pablo Picassok material eta teknika ezberdinak baliatuz bere irudimena askatu zuen eskulturak egiteko, eta horren adibide ugari aurkituko dituzu Picasso eskultorea. Materia eta gorputza erakusketan.

Igeltsuaren gainean ehundura mordoa inprimatzen zituen. Aurkitutako materialak ere berrerabili zituen haren eskulturetan. Horrela, haren giza edo animalien formako ensanblajeetan erabilera berria ematen zien erratz-makil, zumezko saski, pitxar, iragazki edo katiluei. Era berean, paperezko ehunka eskultura sortu zituen, papera ebakita eta tolestuta, eta horien gainean aurpegien edo gorputzen ezaugarriak margotzen zituen. Horietako batzuk, ondoren, txapa metalikoak baliatuta egin zituen; tartean, Emakume-burua eskultura, 208. aretoan jarrita dagoena. Eskultura horrek haren pintura kubistak ekartzen ditu gogora; horietan, artista ikuspegi ezberdinak aldi berean erakusten ahalegindu zen. Zure ustez, norantz begiratzen du piezak? Emakume bakarra da edo bat baino gehiago daude?

Pablo Picasso
Emakume-burua, Mougins, 1962ko amaiera aldera
Txapa moztu eta tolestu eta burdin hari polikromatuak
32 × 24 × 16 cm
Musée national Picasso-Paris.
Ematea: Pablo Picasso, 1979
© Pablo Picassoren ondorengotza, VEGAP, Madril, 2023
Argazkia © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris)/Adrien Didierjean/Mathieu Rabeau

GEGO. Infinitua neurtzen
01454

GEGO. Infinitua neurtzen

105. gela

Gego. Infinitua neurtzen erakusketan, Gertrude Goldschmidt-en eskultura harrigarriak ezagutu ahal izango dituzu (Gego bezala gehiago ezagutzen dena).

Gego 1912an jaio zen Alemanian, eta bertan arkitektura ikasi zuen. 1939. urtean, Bigarren Mundu Gerratik ihesi, Venezuelara joan zen, eta han arkitekto gisa lanean hasi zen. Aldi berean paisaiarekiko zuen interesa ere landu zuen.

Haren lehen pinturak figuratiboak baziren ere, laster eskulturen ekoizpen abstraktuagoa egiten hasi zen, betiere lerroa protagonista izanik. Alanbrea bezalako materialekin esperimentatuz, Gegok forma geometriko gardenak eta arinak sortzen zituen. Erakusketan zehar, paisaiaren elementuak identifikatu ahal izango dituzu; hala nola, zuhaitzak.

1976tik aurrera, Gego bere lanik luzeenak egiten hasi zen, Paperik gabeko marrazkiak izenekoak haren hitzetan. Zure ustez, nola marraztu ahal izan zuen arkatzik eta paperik gabe? Hurbildu zaitez 105. gelara hori jakiteko.

Gego: Paperik gabeko marrazkiak lanaren inaugurazioa. Caracasko Arte Ederren Museoa, 1984
Argazkia: Peter Hönig
©Gego Fundazioa

Beste ibilbide batzuk