Eraikinaren barrualdea, sabaileihoa | Guggenheim Bilbao Museoa

Egun bat museoan

Bizi esperientzia ahaztezina Guggenheim Bilbao Museoko erakusketak eta arkitektura paregabea ezagutuz.

Bisita itzazu erakusketetako gune didaktikoak, hezkuntza-tresna ezberdinak aurkituko baitituzu bertan: testuak, software interaktiboak, ikus-entzunezkoak, audio-artxiboak, laguntza-materialak, irudiak, irakurketa-eremuak eta abar, erakusketetan sakontzen laguntzeko.

* Eskaneatu QR kodea aretoetan, eskuratu entzuteko gidak doan mugikorrean eta gozatu bisitaldiaz.

Zero
Sala ZERO | Guggenheim Bilbao Museoa

Zero

Atondoa

Bisitaldia ZERO aretoan hastea gomendatzen dizugu, lengoaia bisualaren eta eszenografia harrigarriaren bitartez murgiltze-esperientzia berezia eskaintzen baitu.

ZERO atondoan dago, eta publiko guztiei egiten die ongietorria Museoaren eta ingurumarien historia, Frank Gehryren eraikina bera eta Guggenheim Bilbao Museoaren Bilduma modu sentsorialean azalduz.

Atrioa
Interior del edificio, Atrio | Guggenheim Bilbao Museoa

Atrioa

1. solairua, Atrioa

Atrioa eraikinaren bihotza da, eta kanpoaldea eta barrualdea bateratzen ditu. Haren inguruan antolatzen diren pasabideek aukera ematen dute artelanak ikuspegi berrietatik behatzeko.

Denboraren materia
La Materia del Tiempo | Richard Serra | Guggenheim Bilbao Museoa

Denboraren materia

1. solairua, 104. aretoa

Richard Serraren Denboraren materia, 1994–2005 instalazioa bere osotasunean igarotzean denbora eta espazioa esperimentatu daitezke, baita aktibatu ere.

Zortzi eskultura erraldoiz osatutako multzoa 104 aretorako berariaz sortua da. Piezak egitea erronka itzela izan zen —punta-puntako teknologiari esker lortu zen—, eta instalatzea ere oso konplexua izan zen, altzairuzko plantxak ikaragarri astunak baitira eta haien gainazala, berriz, oso hauskorra.

Aretoaren bukaeran hezkuntza-gune bat ikusiko duzu, artelanak nola instalatu zituzten erakusten duen ikus-entzunezko bat ikusi dezakezu. Ez utzi ikusi gabe!

Richard Serra
Denboraren materia (The Matter of Time), 1994–2005
Altzairu herdoilkorra
Neurri aldakorrak
Guggenheim Bilbao Museoa

Kokapen zehatzeko obrak (Museoaren barrualdean)
instalacion para bilbao holzer red

Kokapen zehatzeko obrak (Museoaren barrualdean)

1. solairua, Ataria

Frank Gehryk diseinatutako eraikinaren barruko zein kanpoko espazioekin hartu-emanean ageri zaizkigun kokapen zehatzeko artelanak Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumako parte garrantzitsua dira.

101 aretoan, Atrioaren ondoan, Jenny Holzerrek 1997an sortutako Bilborako instalazioa aurkituko duzu.

Jenny Holzer
Bilborako instalazioa (Installation for Bilbao), 1997
Argizko diodoak
Kokapen zehatzeko neurriak
Guggenheim Bilbao Museoa

Bar Guggenheim Bilbao
terraza bar 2

Bar Guggenheim Bilbao

Plaza

Atseden hartu edo mokadu bat jan nahi baduzu, bisitatu Bar Guggenheim Bilbao taberna. Museoko plazan dago, Bistró ondoan.

Kanpoaldea
El gran árbol y el ojo | Anish Kapoor | Guggenheim Bilbao Museoa

Kanpoaldea

Kanpoaldea

Itsasadarrera ematen duen terrazatik begiratuz gero, ohartuko zara hiri-ingurunean ezin hobeto txertatzen dela Museoa, bai eraikuntzarako erabilitako materialei esker (titanioa, kristala eta kareharria), bai inguruko eraikin eta egiturekin duen harremanagatik ere.

Urmaelak, Bilboko itsasadarrak hiriarentzat duen garrantzia azpimarratzeaz gain, kokagune paregabea eskaintzen die Anish Kapoor eta Yves Klein artisten obrei.

Atriotik, Museoaren kanpoaldera terrazatik aterata, Eduardo Chillida eta Louise Bourgeoisen artelanak begietsi ahal izango dituzu. Eta eraikinaren kanpoaldean ikusgai daude, halaber, Fujiko Nakaya, Daniel Buren eta Yves Klein artisten piezak, aldizka abiarazteko programatuta.

Anish Kapoor
Zuhaitz garaia eta begia (Tall Tree & The Eye), 2009
Altzairu herdoilgaitza eta karbono-altzairua
1297 X 442 X 440 cm
Guggenheim Bilbao Museoa

Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumako artelanak
El-AnatsuI

Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumako artelanak

3. solairua

Hirugarren solairuan, Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumako artelanak erakusketa dago ikusgai. Erakustaldiak XX. mendearen bigarren zatiko eta XXI. mendearen hasierako mugimendu nabarmenenetako batzuk ezagutzeko aukera ematen du Anselm Kiefer, El Anatsui edo Mona Hatoum bezalako artista garrantzitsuek gure erakundearen funtsetan dauzkaten sorkuntzen bitartez.

Arkitekturaren ikuspegitik, hirugarren solairuko aretoetan berriro zabaldu dituzte sabaiko argi-zuloak, jatorrizko diseinuari keinu egiteko.

Jatetxeak
Interior del restaurante Nerua | Guggenheim Bilbao Museoa

Jatetxeak

Jatetxeak

Museoan kalitate handiko sukaldaritza-esperientziak eskaintzen dituzten bi gune daude: Nerua Guggenheim Bilbao, goi-mailako sukaldaritzako jatetxea, eta Bistró Guggenheim Bilbao, proposamen informalagoa.

Denda-Liburudenda
tienda guggenheim

Denda-Liburudenda

1. solairua

Museoko Denda-Liburudendan diseinuzko objektu sorta zabala dago eskuragarri, eta baita katalogo, argitalpen eta opari desberdinak ere. Deskontuak daude Museoaren Lagunentzat. Erosoago aritzeko, bisitatu gure online denda.

Maria Helena Vieira Da Silva
Maria Helena Vieira da Silva

Maria Helena Vieira Da Silva

105 Aretoa

(Urriak 16–otsailak 22)

Maria Helena Vieira Da Silvari (1908–1992) eskainitako erakusketak hainbat atal ditu, eta artista portugaldarrak 1930etik 1980ra egindako ekoizpena biltzen du.

Vieira da Silva Parisko Eskola izenekoan nabarmendu zen, abstrakzioaren eta figurazioaren arteko hiztegi bakarrari esker. Artistak errealitatearen eta fikzioaren arteko erdibideko eszenak eraiki zituen bere pinturetan, proiektatzen diren lerroak, erretikulak, xake-taulak edo Portugalgo azuleju tradizionalak gogorarazten dituzten motiboak erabiliz, mihisearen espazio piktorikoa eraldatuta. 1938an, Bigarren Mundu Gerraren mehatxuaren aurrean, Rio de Janeiron erbesteratu behar izan zuen, eta han História trágico marítima ou Naufrage (Itsasoko istorio tragikoa edo Naufragioa, 1944) bezalako lanak margotu zituen.

Gatazka amaitu eta Parisera itzuli ondoren, Vieira da Silvak egitura eta arkitektura erreal eta imajinarioen gaiari heldu zion berriro, Hiria (La Ville, 1950–51) mihiseak islatzen duen moduan. Artistak bere pinturetan barrualde nahaspilatsuak islatu zituen, kolorezko kaleidoskopioak non irudiak eta hondoa bat bihurtzen dira.

Haren sorkuntza askotan ikus ditzakegun tonu dardaratiak gutxiagotzen dira erakusketaren azken atalean. Zuriaren gama kromatikoetan oinarrituta, hemen hautatutako pinturek Vieira da Silvak argiaren inguruan egindako ikerketa nabarmentzen dute, etengabea izan baita haren ibilbide osoan.

Maria Helena Vieira da Silva
La Ville (Hiria), 1950–51
Olio-pintura mihise gainean
97,3 x 129,4 cm
Museum of Modern Art, New York.
Dohaintza: Mrs. Gilbert W. Chapman
© María Helena Vieira da Silva, VEGAP, Bilbao 2025

Lurraren arteak
Artes de la Tierra

Lurraren arteak

Lurraren arteak erakusketan, paisaian esku hartzen duten eta identitatea, generoa eta ekologia aztertzen dituzten material organikoak erabiltzen aitzindariak diren artisten obrak aurkezten dira. Arte kontzeptuala edo Land Art bezalako korronteak zeharkatuz, azken hamarkadetan sortutako instalazioak, eskulturak, ehunak, performanceak eta pinturak aurkituko ditugu, erakusketan zehar ernamuindu, hazi eta eraldatuko diren obra iragankorrekin batera.

Ibilbidea bigarren solairuan hasiko da, 205. aretoan, besteak beste, Meg Webster, Ana Mendieta edo Fina Miralles bezalako artisten lan historikoekin.

Delcy Morelosek lurrez egindako instalazio monumentalak 206. aretoko espazio ia osoa hartzen du. Sartzean, kanelaren eta iltzearen usaina antzematen da, buztinarekin nahastutako espezieena, sentsoriala denaren bidez ukiezinarekin konektatzera gonbidatzen gaituen esperientzia sortzeko.

Ondoren, 207. aretoan, landare-prozesuak irudikatzen dituzten obra biziak ikusiko ditugu; hala nola, Hans Haackeren Belarra hazten, Isa Melsheimerren Wardian Cases edo Asad Razaren Sustrai-sekuentzia (basotxoa) parte hartzeko instalazioa, 26 zuhaitz gaztek osatua.

209. aretoan, berriz, Gabriel Chailerren adobezko zeramika monumentalak, Oscar Santillanen piezak, Venusen zoruaren konposizioa berdindu nahi dutenak, eta wichi herriko emakume indigenek chaguar zuntzez egindako ehunak nabarmentzen dira. Ibilbideak 203. aretoan jarraitzen du, eta Nekazari Ateneoak lurraren laborantzarekin loturiko objektuak erakutsiko dizkigu, erlezaintza eta nekazaritza bezalako antzinako praktikekin lotuak, toki-mailan nahiz globalean. Azkenik, 202. aretoan dauden artisten lanak material organikoekin eginda daude, Maria Cuetoren landare-tapizak eta Heidi Bucherren erle-argizarizko inpresio arkitektonikoak bezala.

Isa Melsheimer
Warden Case, 2023
Beira, lurra, haziak eta landareak
Neurri aldakorrak (instalazioaren ikuspegia Guggenheim Bilbao Museoan)
Eskaintza: artista eta Galerie Jocelyn Wolff, Paris
© Isa Melsheimer, Bilbao 2025

Beste ibilbide batzuk