
Egun bat museoan
Bizi esperientzia ahaztezina Guggenheim Bilbao Museoko erakusketak eta arkitektura paregabea ezagutuz.
Bisita itzazu erakusketetako gune didaktikoak, hezkuntza-tresna ezberdinak aurkituko baitituzu bertan: testuak, software interaktiboak, ikus-entzunezkoak, audio-artxiboak, laguntza-materialak, irudiak, irakurketa-eremuak eta abar, erakusketetan sakontzen laguntzeko.
* Eskaneatu QR kodea aretoetan, eskuratu entzuteko gidak doan mugikorrean eta gozatu bisitaldiaz.

Zero
Atondoa
Bisitaldia ZERO aretoan hastea gomendatzen dizugu, lengoaia bisualaren eta eszenografia harrigarriaren bitartez murgiltze-esperientzia berezia eskaintzen baitu.
ZERO atondoan dago, eta publiko guztiei egiten die ongietorria Museoaren eta ingurumarien historia, Frank Gehryren eraikina bera eta Guggenheim Bilbao Museoaren Bilduma modu sentsorialean azalduz.

Atrioa
1. solairua, Atrioa
Atrioa eraikinaren bihotza da, eta kanpoaldea eta barrualdea bateratzen ditu. Haren inguruan antolatzen diren pasabideek aukera ematen dute artelanak ikuspegi berrietatik behatzeko.

Denboraren materia
1. solairua, 104. aretoa
Richard Serraren Denboraren materia, 1994–2005 instalazioa bere osotasunean igarotzean denbora eta espazioa esperimentatu daitezke, baita aktibatu ere.
Zortzi eskultura erraldoiz osatutako multzoa 104 aretorako berariaz sortua da. Piezak egitea erronka itzela izan zen —punta-puntako teknologiari esker lortu zen—, eta instalatzea ere oso konplexua izan zen, altzairuzko plantxak ikaragarri astunak baitira eta haien gainazala, berriz, oso hauskorra.
Aretoaren bukaeran hezkuntza-gune bat ikusiko duzu, eta, bertan, erakusgai dauden obren maketak ikusiko dituzu, baita artelanak nola instalatu zituzten erakusten duen ikus-entzunezko bat ere, besteak beste. Ez utzi ikusi gabe!
Richard Serra
Denboraren materia (The Matter of Time), 1994–2005
Altzairu herdoilkorra
Neurri aldakorrak
Guggenheim Bilbao Museoa

Kokapen zehatzeko obrak (Museoaren barrualdean)
1. solairua, Ataria
Frank Gehryk diseinatutako eraikinaren barruko zein kanpoko espazioekin hartu-emanean ageri zaizkigun kokapen zehatzeko artelanak Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumako parte garrantzitsua dira.
101 aretoan, Atrioaren ondoan, Jenny Holzerrek 1997an sortutako Bilborako instalazioa aurkituko duzu.
Jenny Holzer
Bilborako instalazioa (Installation for Bilbao), 1997
Argizko diodoak
Kokapen zehatzeko neurriak
Guggenheim Bilbao Museoa

Bar Guggenheim Bilbao
Plaza
Atseden hartu edo mokadu bat jan nahi baduzu, bisitatu Bar Guggenheim Bilbao taberna. Museoko plazan dago, Bistró ondoan.

Kanpoaldea
Kanpoaldea
Itsasadarrera ematen duen terrazatik begiratuz gero, ohartuko zara hiri-ingurunean ezin hobeto txertatzen dela Museoa, bai eraikuntzarako erabilitako materialei esker (titanioa, kristala eta kareharria), bai inguruko eraikin eta egiturekin duen harremanagatik ere.
Urmaelak, Bilboko itsasadarrak hiriarentzat duen garrantzia azpimarratzeaz gain, kokagune paregabea eskaintzen die Anish Kapoor eta Yves Klein artisten obrei.
Atriotik, Museoaren kanpoaldera terrazatik aterata, Eduardo Chillida eta Louise Bourgeoisen artelanak begietsi ahal izango dituzu. Eta eraikinaren kanpoaldean ikusgai daude, halaber, Fujiko Nakaya, Daniel Buren eta Yves Klein artisten piezak, aldizka abiarazteko programatuta.
Anish Kapoor
Zuhaitz garaia eta begia (Tall Tree & The Eye), 2009
Altzairu herdoilgaitza eta karbono-altzairua
1297 X 442 X 440 cm
Guggenheim Bilbao Museoa

Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumako artelanak
3. solairua
Hirugarren solairuan, Guggenheim Bilbao Museoaren Bildumako artelanak erakusketa dago ikusgai. Erakustaldiak XX. mendearen bigarren zatiko eta XXI. mendearen hasierako mugimendu nabarmenenetako batzuk ezagutzeko aukera ematen du Cristina Iglesias, Sol LeWitt edo Mark Rothko bezalako artista garrantzitsuek gure erakundearen funtsetan dauzkaten sorkuntzen bitartez.
Arkitekturaren ikuspegitik, hirugarren solairuko aretoetan berriro zabaldu dituzte sabaiko argi-zuloak, jatorrizko diseinuari keinu egiteko.

Jatetxeak
Jatetxeak
Museoan kalitate handiko sukaldaritza-esperientziak eskaintzen dituzten bi gune daude: Nerua Guggenheim Bilbao, goi-mailako sukaldaritzako jatetxea, eta Bistró Guggenheim Bilbao, proposamen informalagoa.

Denda-Liburudenda
1. solairua
Museoko Denda-Liburudendan diseinuzko objektu sorta zabala dago eskuragarri, eta baita katalogo, argitalpen eta opari desberdinak ere. Deskontuak daude Museoaren Lagunentzat. Erosoago aritzeko, bisitatu gure online denda.

Picasso eskultorea. Materia eta gorputza
Picasso eskultorea. Materia eta gorputza erakusketak Pablo Picassok (1881–1973) eskulturan egindako ibilbidea aztertzen du. Eskulturan, haren lan grafikoan eta piktorikoan bezala, izugarrizko sormena erakusten du.
Eskulturari buruzko prestakuntza akademikorik ez izan arren, Picassok hiru dimentsioek eskaintzen zizkioten aukerak ikertu zituen. Artistak izan zituen lan-gune ezberdinetan, buztinarekin eta igeltsuarekin ikertu zuen. Material horien gainazaletan ehundurak sortu zituen, behatzekin presioa eginda edo orriak, ehun metalikoa edo kartoia bezalako elementuak sakatuta. Arintasunaren ideia landu zuen metalezko eskulturetan, bolumenak sortzeko soldatutako metalezko hagatxoak erabiliz. Ensanblajeekin ere esperimentuak egin zituen, aurkitutako objektuekin mihiztadurak eraikiz. Ensanblaje adibide bat Neskatxa soka-saltoan (Vallauris, 1950) lanean ikus dezakezu, 201. aretoan.
Pablo Picasso
Neskatxa soka-saltoan, Vallauris, 1950
Brontzea
153 × 62 × 65 cm
Bilduma pribatua
© Pablo Picassoren ondorengotza, VEGAP, Madril, 2023

Film & Video Marine Hugonnier
Landa-txostenak
103. aretoa
Museoaren Film & Video programaren baitan, Marine Hugonnier (1969) artista frantsesaren Landa-txostenak dago ikusgai 103 aretoan. Espaziora sartu bezain laster, argazki-formatuko eta ikus-entzunezko piezak aurkituko ditugu, hala nola Desira ez da gauza handirik, baina hala ere… (2015) filma; pieza horrek genero-aurreiritzirik gabeko begirada baten aukera planteatzen du Hermafrodita pertsonaia klasikoaren eskulturan barrena egindako ibilbide bisuala abiapuntu hartuta.
Aretoaren erdigunean Meadow Report (Larre-txostena, 2021) pelikularen proiekzioa dago. Obra horren tituluak 1972an AEBn argitaratutako Meadows Report txostenari egiten dio erreferentzia; agiri hark Lurreko baliabideen kontrolik gabeko ustiaketa eragiten hasia zen klima-krisia aurreratu zuen.
Film horretan, Hugonnier XIX. mendearen amaiera aldera Claude Monetek Givernyn taxutu zuen lorategiko paisaia artifizialean oinarritzen da. Margolari inpresionistak modu panoramiko eta ia abstraktuan jaso zuen paisaia hura, kataraten erruz ikusmena lausotzen zihoakiola margotu zuen Igebelarrak sail ospetsuan.
Hugonnierrek, bere obren bitartez, begirada mundura eta bertan bizi diren pertsonengana zabaltzea proposatzen digu, eta gure pertzepzioa mugatzen duten konbentzioetatik haratago joatera gonbidatzen gaitu.
Larre-txostena (Meadow Report), 2021 (fotograma)
35 mm-ko pelikula, koloretan, soinuduna, 11 min
Artistaren eskaintza
© Marine Hugonnier

GEGO: Infinitua neurtzen
105. gela
Gego. Infinitua neurtzen erakusketan, alemaniar jatorriko Gertrude Golschmidt (1912-1994) sortzailearen eskulturak, marrazkiak, grabatuak, artista-liburuak eta ehunak biltzen dira. Artista Gego bezala ezagutzen da, eta funtsezko figura izan zen Latinoamerikako XX. mendearen bigarren erdialdeko artean.
1939. urtean, Gego Caracasera iritsi zen Bigarren Mundu Gerratik eta nazien jazarpenetik ihesi. Ingeniaritzan eta arkitekturan zituen ezagutzak erabiliz eta hasierako hizkuntza-zailtasunak gaindituta, Gegok espazioaren inguruko ikerketa sistematikoari eskaini zion haren obra grafikoa eta eskultorikoa, abstrakzioaren bitartez, Venezuelan garatutako ibilbide luzean zehar. Piezak sortzeko erabiltzen zituen egitura linealak artearen eta arkitekturaren arteko elkargunean koka daitezke.
1958tik 1977ra, lan pedagogiko garrantzitsua egin zuen Caracasko Unibertsitate Zentralean eta Neumann Fundazioa-Diseinuko Institutu Zentralean; izan ere, dinamika esperimentalak planteatu zituen, diseinatzaile eta arkitektoen belaunaldi berrien sormena sustatuz.
Gego Reticulárea instalatzen, Caracasko Arte Ederren Museoa, 1969
Argazkia: Juan Santana
©Gego Fundazioa