Paisaje (La liebre)

Aldi baterako erakusketak

Guggenheim Bilbao Museoak, arte moderno eta garaikideko aldi baterako erakusketa-programazio dinamikoa aurkezteaz gain, egungo artearen oinarrietan sakontzen du, eta artearen historiaren nazioarteko eszenari buruzko ikuspegi zabala eskaintzen du.

Joan Miró. Errealitate absolutua. Paris, 1920–1945
Paisaje (La liebre)

Joan Miró. Errealitate absolutua. Paris, 1920–1945

Joan Miró. Errealitate absolutua. Paris, 1920–1945 erakusketa artista unibertsalaren ibilbide luzeko funtsezko urteetan oinarritzen da.

1920an Parisera iritsi zenean, Miró lengoaia berezi bat lantzen hasi zen. Haren arteak ageri dituen forma eskematikoek eta kolore biziek Parisko abangoardien —nola diren fauvismoa, dadaismoa edota surrealismoa— eragina islatzen dute, baina erakusketak jorratzen duen aldian oraindik presente dirau jaioterriko, hau da, Kataluniako paisaien eraginak.

Urte horietan, pintura erail nahi zuela adierazi zuen Mirók, tradizio piktorikoarekiko haustura aditzera emanez. Helburu horrekin, hainbat baliabide erabiliz esperimentatzen hasi zen: ensanblajeak, litografia edota zeramika —horren erakusgarri da Pertsonaia I (1945) pieza— bezalako bitartekoak erabili zituen, besteak beste, bere ibilbidean zehar.

Joan Miró
Paisaia (Erbia) [Paysage (Le Lièvre)], 1927
Olio-pintura mihise gainean
130 x 195 cm
Solomon R. Guggenheim Museum, New York
57.1459
© Successió Miró, 2023

Lynette Yiadom Boakye
Lynette

Lynette Yiadom Boakye

2. solairua, 202,203 204 eta 208 galeriak

Lynette Yiadom Boakye (1977) artista britainiarraren Halako ilunabar bizirik erakusketa. Bertan, lan sortu berriak aurkituko dituzu (2020-2023): olio-pinturak eta ikatz-ziriz eta klarion marroiarekin egindako marrazkiak.

Yiadom-Boakyek fikziozko pertsonaien erretratuak margotzen ditu, artistak hainbat inspirazio-iturritatik (aldizkariak, zinema edo eguneroko bizimodua) jasotako ezaugarriak, keinuak eta jarrerak kontuan hartuta.

Gainera, artistak idazketara jotzen du pinturaren bidez adierazi ezin duen hura adierazteko. DIDAKTIKA guneko irakurketa-eremuan, 201 galerian, Yiadom-Boakyeren kontakizunaz gozatu ahal izango duzu, erakusketaren katalogorako idatzitakoa.

Lynette Yiadom-Boakye
Divine Repose, 2021
Lihoaren gaineko olio-pintura
90 x 85 x 3,6 cm

Eskaintza: artista, Corvi-Mora, Londres, eta Jack Shainman Gallery, New York

Oskar Kokoschka. Vienako errebeldea
Die Macht der Musik Van Abbemuseumok  2

Oskar Kokoschka. Vienako errebeldea

Aretoak: 205, 206, 207 eta 209

Oskar Kokoschka. Vienako errebeldea atzerabegirako erakusketak Oskar Kokoschkaren (1886–1980) bizitzako une nagusiak ezagutzeko aukera ematen digu, baita haren aurpegi ezberdinak ezagutzekoa ere, behatzailea, errebeldea, margolaria, “artista degeneratua”, irakaslea, humanista eta gizartearekiko konprometitua izan baitzen.

XX. mendearen hasiera aldera, Kokoschkak Vienako gizartea asaldatu zuen psikearen erretratu erradikalekin. Gainera, paisaia mordoa margotu zuen Europan, Afrikako Iparraldean eta Ekialde Hurbilean zehar egin zituen etengabeko bidaietan. Espresionismoaren funtsezko izen propioetako bat da. Materia-karga handiko pintzelkadak eta kolore-paleta bizia izan ziren haren lanaren ezaugarri nagusiak 1970eko hamarkadan bere lan-ibilbidea azkendu zen arte, eta Kokoschkak eragina izan zuen belaunaldi gazteagoetako artistengan; tartean, Georg Baselitz, Jean-Michel Basquiat eta Alexander Diop.

Oskar Kokoschka
Musikaren indarra (Die Macht der Musik)1918
Olio-pintura mihise gainean
104,5 x 154,3 cm
Collection Van Abbemuseum, Eindhoven
© Fondation Oskar Kokoschka, 2023, VEGAP, Bilbo

Beste ibilbide batzuk