Los bañistas 1956 scaled

Aldi baterako erakusketak

Guggenheim Bilbao Museoak, arte moderno eta garaikideko aldi baterako erakusketa-programazio dinamikoa aurkezteaz gain, egungo artearen oinarrietan sakontzen du, eta artearen historiaren nazioarteko eszenari buruzko ikuspegi zabala eskaintzen du.

Picasso eskultorea. Materia eta Gorputza
picasso ruta 1

Picasso eskultorea. Materia eta Gorputza

Picasso eskultorea. Materia eta gorputza erakusketak Pablo Picassok (1881–1973) eskulturan egindako ibilbidea aztertzen du. Eskulturan, haren lan grafikoan eta piktorikoan bezala, izugarrizko sormena erakusten du.

Eskulturari buruzko prestakuntza akademikorik ez izan arren, Picassok hiru dimentsioek eskaintzen zizkioten aukerak ikertu zituen. Artistak izan zituen lan-gune ezberdinetan, buztinarekin eta igeltsuarekin ikertu zuen. Material horien gainazaletan ehundurak sortu zituen, behatzekin presioa eginda edo orriak, ehun metalikoa edo kartoia bezalako elementuak sakatuta. Arintasunaren ideia landu zuen metalezko eskulturetan, bolumenak sortzeko soldatutako metalezko hagatxoak erabiliz. Ensanblajeekin ere esperimentuak egin zituen, aurkitutako objektuekin mihiztadurak eraikiz. Ensanblaje adibide bat Neskatxa soka-saltoan (Vallauris, 1950) lanean ikus dezakezu, 201. aretoan.

Pablo Picasso
Neskatxa soka-saltoan, Vallauris, 1950
Brontzea
153 × 62 × 65 cm
Bilduma pribatua
© Pablo Picassoren ondorengotza, VEGAP, Madril, 2023

Film & Video Marine Hugonnier
Marinne Hugonnier

Film & Video Marine Hugonnier

Landa-txostenak

103. aretoa

Museoaren Film & Video programaren baitan, Marine Hugonnier (1969) artista frantsesaren Landa-txostenak dago ikusgai 103 aretoan. Espaziora sartu bezain laster, argazki-formatuko eta ikus-entzunezko piezak aurkituko ditugu, hala nola Desira ez da gauza handirik, baina hala ere… (2015) filma; pieza horrek genero-aurreiritzirik gabeko begirada baten aukera planteatzen du Hermafrodita pertsonaia klasikoaren eskulturan barrena egindako ibilbide bisuala abiapuntu hartuta.

Aretoaren erdigunean Meadow Report (Larre-txostena, 2021) pelikularen proiekzioa dago. Obra horren tituluak 1972an AEBn argitaratutako Meadows Report txostenari egiten dio erreferentzia; agiri hark Lurreko baliabideen kontrolik gabeko ustiaketa eragiten hasia zen klima-krisia aurreratu zuen.

Film horretan, Hugonnier XIX. mendearen amaiera aldera Claude Monetek Givernyn taxutu zuen lorategiko paisaia artifizialean oinarritzen da. Margolari inpresionistak modu panoramiko eta ia abstraktuan jaso zuen paisaia hura, kataraten erruz ikusmena lausotzen zihoakiola margotu zuen Igebelarrak sail ospetsuan.

Hugonnierrek, bere obren bitartez, begirada mundura eta bertan bizi diren pertsonengana zabaltzea proposatzen digu, eta gure pertzepzioa mugatzen duten konbentzioetatik haratago joatera gonbidatzen gaitu.

Larre-txostena (Meadow Report), 2021 (fotograma)
35 mm-ko pelikula, koloretan, soinuduna, 11 min
Artistaren eskaintza
© Marine Hugonnier

GEGO: Infinitua neurtzen
00067

GEGO: Infinitua neurtzen

105. gela

Gego. Infinitua neurtzen erakusketan, alemaniar jatorriko Gertrude Golschmidt (1912-1994) sortzailearen eskulturak, marrazkiak, grabatuak, artista-liburuak eta ehunak biltzen dira. Artista Gego bezala ezagutzen da, eta funtsezko figura izan zen Latinoamerikako XX. mendearen bigarren erdialdeko artean.

1939. urtean, Gego Caracasera iritsi zen Bigarren Mundu Gerratik eta nazien jazarpenetik ihesi. Ingeniaritzan eta arkitekturan zituen ezagutzak erabiliz eta hasierako hizkuntza-zailtasunak gaindituta, Gegok espazioaren inguruko ikerketa sistematikoari eskaini zion haren obra grafikoa eta eskultorikoa, abstrakzioaren bitartez, Venezuelan garatutako ibilbide luzean zehar. Piezak sortzeko erabiltzen zituen egitura linealak artearen eta arkitekturaren arteko elkargunean koka daitezke.

1958tik 1977ra, lan pedagogiko garrantzitsua egin zuen Caracasko Unibertsitate Zentralean eta Neumann Fundazioa-Diseinuko Institutu Zentralean; izan ere, dinamika esperimentalak planteatu zituen, diseinatzaile eta arkitektoen belaunaldi berrien sormena sustatuz.

Gego Reticulárea instalatzen, Caracasko Arte Ederren Museoa, 1969
Argazkia: Juan Santana
©Gego Fundazioa

Beste ibilbide batzuk