Aldi baterako erakusketak
Guggenheim Bilbao Museoak, arte moderno eta garaikideko aldi baterako erakusketa-programazio dinamikoa aurkezteaz gain, egungo artearen oinarrietan sakontzen du, eta artearen historiaren nazioarteko eszenari buruzko ikuspegi zabala eskaintzen du.
Anthony McCall: Segundo-frakzioa
Bideo-arteari eta mugimendudun irudiari modu iraunkorrean eskainitako Film & Video aretoak Anthony McCall artistaren Segundo-frakzioa aurkezten digu oraingo honetan. Bere argi trinkozko obretan, New Yorken bizi den artista britainiarrak zinemaren, eskulturaren, marrazkiaren eta instalazioaren elementuak bateratzen ditu.
Erakusketara sartzean Ke-lainoa (2017) argazki-saila aurkituko dugu, baita McCallen lehen piezetako bat ere, Zuri-beltzeko miniatura (1972). Azken hori karrusel motako diapositiba-proiektore batekin egindako instalazioa da, eta ikusgai jartzen dituen irudiek hondar-inpresio negatiboa eragiten dute ikuslearen erretinan.
Aretoko gune nagusira sartuta, Segundo-frakzioa Ispilua IV (2024) instalazioa topatuko dugu. Lan horrekin, McCallek erabat eraldatzen du espazioa eta hankaz gora jartzen du pertzepzioa laino artifizialaren, ispiluen eta proiektatutako argiak eragiten dituen bolumenen artean sortzen diren jolasen bidez.
Anthony McCall
Segundo-frakzioa (Ispilua) IV [Split Second (Mirror) IV], 2024
Instalazioaren ikuspegia, Guggenheim Bilbao Museoa
Eskaintza: artista eta Sean Kelly, New York, Los Ángeles & Sprüth Magers
© Anthony McCall
Yoshitomo Nara
Yoshitomo Narari (1959) eskainitako erakusketan, haren pintura, marrazki, zeramika eta eskultura batzuk bildu dira, eta My Drawing Room instalazioa gehitu zaie; hau da, artista japoniarrak lan egiten duen estudioaren simulazioa.
Laurogeita hamarreko hamarkadan, Alemanian egin zuen prestakuntza-egonaldian, Nara estilo berri bat garatzen hasi zen, eta, era horretan, lehen aldiz sortu zituen haurren eta animalien inguruan egiten dituen figura bereziak. Kawaii (japonieraz maitagarria) izatetik urrun, pertsonaiek itxura bihurria eta, batzuetan, baita mehatxagarria ere erakusten dute.
Protesta eta bihurrikeria jarrerak 1950eko eta 1960ko hamarkadetan, eskubide zibilen aldeko mugimenduetan eta Vietnamgo gerraren aurkako protestetan sortutako musika-banden folk eta rock abestien melodiak eta mezuak ekartzen ditu gogora. Izan ere, pertsonaia batzuek gerren eta nuklearren kontrako esloganak dituzte.
Nararen pintura geruza ugari zorrotz aplikatzearen emaitza da, eta geruza horiek pinturaren gainazala ñabardura kromatiko ugariz hornitzen dute.
Yoshitomo Nara
Gauerdiko malkoak
(Midnight Tears), 2023
Akrilikoa mihise gainean
240,5 × 220 cm
Artistaren bilduma
© Yoshitomo Nara, eskaintza: Yoshitomo Nara Foundation