Guggenheim
Artea Ikasbide 2015 | Guggenheim Bilbao Museoa
Aurreko erakusketa

Erakusketa honetan Lehen Hezkuntzako 143 haurrek egindako artelanen aukeraketa bat egongo da ikusgai. Haurrok 2014–2015 ikasturtean artista bihurtu dira, Artea ikasbide egitas- moari esker.

Aurten Naia del Castillo, Iñaki GraceneaAinhoa Ortells, Elssie Ansareo, Maider López eta Jorge Rubio artistek dinamizatu dituzte arte-tailerrak hainbat ikastetxetan, eta 6 eta 12 urte bitarteko ikasleek arte-proposamen bereziak eta pertsonalak sortu dituzte, askotariko teknikez baiatuz, besteak beste, argazkigintzaz, pinturaz, eskulturaz eta performanceaz.

Egitasmo honen helburua da eskola-curriculuma indartzea, artea hezkuntzarako tresnatzat erabiliz. Horretarako artearen inguruko eztabaidak pizten dituzte eta gai askori modu berezian, asmotsuan, heltzen diete. Erakusketan dago artista txiki horien ahaleginen emaitza: ilusioz egindako artelan handiak.

 

Artistak

Inaki Gracenea 768x432

“Tailerraren helburu nagusia ikasleak geometriara bizipen-eran hurbiltzea izan zen, inguruneko hainbat adibidetara joaz, eguneroko objektuen azterketa eta ezaugarri geometrikoei buruzko esplorazioa bultzatuz.

Irakurri gehiago
elssie-ansareo

“Arteak ordezko pentsamendu bat sustatzen hasteko balio izan zuen, gaiak era berri batera ikusteko, eta, azkenik, beste ikuspegi batetik jorratzeko”.

Elssie Ansareo

maider lopez

“Gure gorputzekin mendien formak eta  gure inguruneko harriak irudikatzen ahalegindu ginen. Paisaia gure gorputzen bitartez esperimentatu genuen, klasearen egunerokotasuna aldatuaz, batzuen eta besteen arteko lankidetza eta koordinazioa eskatzen duten dinamikak erabiliaz, elkarrekin lan eginaz gure gorputzen bitartez paisaia berria sortzeko”.

Maider López

Jorge Rubio

Irudimena ez da ihesbide soila; motor boteretsua da, sormenaren beraren iturria; adierazpenerako, komunikaziorako, norberaren ezagutzarako eta eraldaketarako daukagun erreminta baliotsuenetakoa; gu guztion parte izan dadin zaindu eta hedatzen segi behar dugun erreminta. Izan ere, ez du mundua aldatuko, agian, baina bai aldatuko dituela hura eralda dezaketen pertsonak. Jakintzat ematen dugu existitu egin behar dela, garrantzitsua dela, oinarri-oinarrizkoa; eta, hala ere, ukiezina da, gobernaezina, eta ia aurreikusi ezinekoa: sormenak gizarte honen parte izan behar du, baina askotan, eraginkorra ez denez, inertzia hutsez bizi gara.

Jorge Rubio

Captura de pantalla 2021 04 08 a las 11 14 53

“Aurten, Birjinetxe ikastetxeko ikasleek proiektu artistiko bat landu dute hasieratik bukaerara. Haiek, beren irakasleak eta nik, hiruron artean, gai bat aukeratu dugu eta hari buruzko informazioa bildu eta aztertu dugu ondoren: animalia bibiparo eta obiparoen arteko aldea.

Default image for default

“Aurten urtaroak ezagutzen ibili gara: euren ezaugarri nagusiak bereizi ditugu, batak eta besteak gure ingurunean gertarazten dituenak ikusi eta plasmatu ditugu eta geure burua ere, geure janzkera edota osagarriak ere zelan aldarazten dituzten ikertu dugu.

Ainhoa Ortells

Ba al zenekien...?

KULTURA ELKARTRUKEAK

Artea ikasbide ekimenaren bidez, ikasturte bakoitzean Lehen Hezkuntzako bi ikastetxe publikotako bi ikasgelen arteko kultur hartu-emana proposatzen da, bata Euskal Herrikoa eta bestea New Yorkekoa.
Lortu informazio gehiago