Guggenheim

Artea ikasteko erreminta gisa

Arteari buruz hitz egiteak eta artista baten laguntzarekin sorkuntza-prozesuan parte hartzeak Lehen Hezkuntzako ikasleei aukera ematen die curriculumeko gaiak ikuspegi ezberdin batetik jorratzeko.

Askok hobeto ikasten dute ikaskuntza aktiboagoa denean eta hautatzeko aukera gehiago baldin badaude. Programa honetan, galderak egiteaz gain, jakin-mina piztu, ideia inspiratzaile berriak aztertu eta ezagutzeko emozioa esperimentatzen da.

Proiektu bakoitza bakarra da eta pertsonalizatua, modu irekian diseinatu da, eta egin ahala bideratu da, pertsona bakoitzaren trebetasun eta interesetara ahalik eta gehien egokitzeko. Proiektua garatzerakoan, askotan lekua eman behar zaio inprobisazioari, jolasari, esplorazioari, ikerketari, esperimentuari eta akatsari. Ikasleek hautatzen duten prozesu artistikoak pentsatzera, baloratzera, hautatzera, probatzera, zalantzan jartzera, dibertitzera, galtzera, blokeatzera eta, jakina, hanka sartzera eramaten ditu, akatsik gabe ez baitago aurrerapenik.

Eta ikasturtearen amaierarekin batera, proiektu honen azken urratsa heldu da: sormen-prozesuak bere eszenaratzea du. Muntatzeak eta erakusteak beste zentzu eta esanahi bat ematen dio landutakoari. Erakusketak ziklo bat ixten du prozesu artistiko guztietan, beste pertsona batzuengana iristea lortzen duenean; hau da, egindako lana hautematen eta jasotzen duen publikoarengana iristean. Ikasleek beren sormen-lanak Museoan erakuts ditzakete, eta, era horretan, autoestimua eta errekonozimendua indartuko zaie; nekez ahaztuko duten gertaera izango da.

Uda guztietan bezala, Museoko Hezkuntza Gunea lanez betetzen da. Oraingoan, ekainaren 26tik irailaren 27ra bitartean, ikusleek aukera izango dute ikusgai dauden piezak ikusteko eta ikuspuntu originalenez eta freskoenez gozatzeko.

Artistak

“Arteak ordezko pentsamendu bat sustatzen hasteko balio izan zuen, gaiak era berri batera ikusteko, eta, azkenik, beste ikuspegi batetik jorratzeko”.

Elssie Ansareo

“Gure gorputzekin mendien formak eta  gure inguruneko harriak irudikatzen ahalegindu ginen. Paisaia gure gorputzen bitartez esperimentatu genuen, klasearen egunerokotasuna aldatuaz, batzuen eta besteen arteko lankidetza eta koordinazioa eskatzen duten dinamikak erabiliaz, elkarrekin lan eginaz gure gorputzen bitartez paisaia berria sortzeko”.

Maider López

“Tailerraren helburu nagusia ikasleak geometriara bizipen-eran hurbiltzea izan zen, inguruneko hainbat adibidetara joaz, eguneroko objektuen azterketa eta ezaugarri geometrikoei buruzko esplorazioa bultzatuz.

Irakurri gehiago

“Proiektuaren funtsezko kontzeptuetako bat izan da ikerketak, eguneroko lanak eta ikasketa lanak bidea egiten dutela pixkanaka, edo, hobeto esanda, bidea direla. Prozesua baita garrantzizkoena. Eta akatsa, etengabeko ikaskuntza prozesu horren beste elementu bat. Ez dago akatsik gabeko lan prozesurik, esperimentazio prozesurik. Akatsa kontuan izatea oso garrantzitsua da, ez jakitea naturalizatzen baitu, irakasleak eta artistak ere ez dute zertan jakin behar eta. Bidea horrela egiten da, zalantzekin eta jakin gabe, ikertzen eta probatzen.

Irakurri gehiago

“Samaniego ikastetxera heltzean, kultur anitzeko taldea aurkitu nuen, oso gaztea, geldiezina, harkorra eta esperimentatzera irekia. Proiektuaren ideia argia zen hasiera-hasieratik. Ikastetxea proiektu “espaziala” taldean garatzeko lanetan murgilduta zegoen, eta zeregin berezia esleitu zigun: Noski –horrela deitzen da bidaiako maskota– abentura estratosferiko baterako jantzi esklusibo batekin hornitzea.

Irakurri gehiago

“Materialak, teknikak, formak eta horien ordenamendua premien arabera zehazteko denbora behar da. Batzuetan, okerragoa izaten da norabide bakar batean gidatzen ahalegintzea, eta, guri dagokigunez, ez zen errealista izango. Zentzuzkoena eta produktiboena laguntzea da, gutxienez nire esperientziak horrela esaten dit; elkarrekin egoteak eta mugimenduan egoteak pixkanaka ibilbidea eta gure premiak definitzen ditu.

Irakurri gehiago
Ba al zenekien...?

Bilbo-New York

Bi ikastetxetako ikasleak, bata Trapagarangoa eta bestea New Yorkekoa, sei astez e-mailez elkarri idazten aritu ziren.
Lortu informazio gehiago

Programa

Artea Ikasbide Hezkuntza-programa honek Lehen Hezkuntzako eskola-curriculuma indartzen du, artea baliabide gisa erabiliz
Lortu informazio gehiago

Historia

1970. urtean, Learning Through Art hezkuntza-programa abiarazi zen New Yorkeko Solomon R. Guggenheim Museum-en
Lortu informazio gehiago